Wij gebruiken cookies op deze site om jouw gebruikerservaring te verbeteren.

Skip to main content

Inhoudstafel

eAcademy

Overzicht

Systeem om een elektronisch leerplatform aan te bieden aan lidinstellingen uit de sociale sector en federale overheidsdiensten

Domein

Ondersteunende diensten

Subdomein

Personeelsbeheer

Typologie

System

Service owner

Smals

Eerste release

2018

Hergebruik

9

Integration effort

Functionele beschrijving

Het systeem eAcademy maakt gebruik van Moodle, een Learning Management System of LMS, en biedt volgende functionaliteiten:

  • Systeembeheer van het gemeenschappelijk platform, gezamenlijk voor alle lidinstellingen, centraal geëxploiteerd
  • Parametriseren van het platform per lidinstelling waaronder de huisstijl, de gebruikerstoegangen en het leeraanbod
  • Aanbieden van een dashboard met navigatiesysteem
  • Oplijsten van de digitale opleidingen vanuit diverse invalshoeken
  • Inloggen via Single Sign On (SSO)
  • Participeren aan digitale opleidingen
  • Bijhouden/Rapporteren van algemene gebruiksgegevens van het opleidingsaanbod

De aangeboden opleidingen kunnen zowel aangekocht als in huis ontwikkeld zijn, en worden per lidinstelling geïnstalleerd in een aparte omgeving.

Doelpubliek

Alle lidinstellingen die hun medewerkers digitale opleidingen willen aanbieden.

Integratievoorwaarden

In gemeenschappelijk overleg wordt een Proof-of-Concept (POC) opgezet gedurende een proefperiode van 3 maand. Hierbij zorgt het Smals eAcademy team voor de formele en on-the-job training van de Administrators van de lidinstelling. Gedurende deze periode test en evalueert een beperkt aantal gebruikers van de lidinstelling het eAcademy platform.

Na een goed bevonden proefperiode beheren de Administrators van de lidinstelling hun leerplatform autonoom waaronder de gebruikerstoegangen en hun eigen specifieke leeraanbod. Vanaf dan levert het Smals eAcademy team 2delijns support en dat volgens een vast omschreven SLA.

Documentatie

Contact

Contact: ReuseOperational@smals.be

Maak deel uit van iets groters: join the ReUse movement

Vul de catalogus aan

Communicatie, kerndiensten, ondersteunende diensten, generieke IT-bouwblokken; het zijn allemaal business domeinen die je kunt verrijken met je eigen herbruikbare componenten, nuttig voor andere instellingen. Bovendien kunnen ze betrekking hebben op gebieden die we verder willen ontwikkelen zoals betalingen, rapportage, HR, enz.

Naar informatie en formulier

Word ambassadeur van het hergebruik!

Blader door de catalogus voor meer informatie over herbruikbare onderdelen. Praat met je werknemers en hun netwerken over de voordelen van ReUse.

Hoe meer bekendheid je geeft aan het ReUse-concept en de catalogus verrijkt, hoe meer je de voordelen ervan versterkt.

Volg ons!

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events! Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Raadpleeg al onze nieuwsbrieven

Naar boven