Wij gebruiken cookies op deze site om jouw gebruikerservaring te verbeteren.

Skip to main content

Inhoudstafel

inspection fieldInspection

Overzicht

Service om informatie over een controle van inspecteurs van de sociale zekerheid te consulteren

Domein

Kerndiensten van de instellingen

Subdomein

Inspectie en opvolging

Typologie

Service & API

Service owner

RSZ

Eerste release

2020

Hergebruik

2

Integration effort

Waarvoor dient het?

Als inspecteur van een Belgische instelling is het belangrijk om informatie uit een veldinspectie te kunnen centraliseren. De service REST inspection/fieldInspection stelt voor om inspecties aan te maken en groepeert informatie over de geïnspecteerde personen, bedrijven, werkaangiften en voertuigen. Hierdoor vereenvoudigt de samenwerking tussen inspecteurs over de instellingen heen.

Functionele beschrijving

In België waken meerdere Belgische instellingen over het naleven van de wetgeving en strijden tegen sociale fraude. Dankzij de mobiele toepassing MyDIA (My Digital Inspection Assistant) hebben inspecteurs van deze instellingen de doeltreffendheid van de controles die door de inspectiediensten ter plaatse uitgevoerd worden, kunnen verhogen en hebben zij meer synergieën tussen deze diensten kunnen ontwikkelen. 

Met de MyDIA-toepassing kunnen zij verschillende gegevensbronnen raadplegen en controles ter plaatse uitvoeren (field inspections) om geraadpleegde gegevens toe te voegen. De inspecteurs kunnen ook verschillende aan de inspectie toegevoegde elementen verkrijgen en er opmerkingen over maken.

De bij de inspecties betrokken Belgische instellingen zijn onder meer:

  • de Rijksdienst voor arbeidsvoorziening (RVA)
  • de Rijksdienst voor sociale zekerheid (RSZ)
  • het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering (RIZIV)
  • het Rijksinstituut voor de sociale verzekeringen der zelfstandigen (RSVZ)
  • de FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg (FOD WASO)
  • de Openbare Dienst van Wallonië (SPW)
  • het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (GOB)
  • de Vlaamse Regering (Vlaanderen)

Met de REST API inspection/fieldInspection van MyDIA kunnen zowel gegevens die betrekking hebben op de sociale controle zelf (gecreëerd via de mobiele toepassing MyDIA) als de eraan gekoppelde gegevens van elementen zoals personen, bedrijven, aangifte van werken of voertuigen geconsulteerd worden.

De REST API inspection/fieldInspection van MyDIA biedt volgende functionaliteiten:

  • Ophalen van de lijst van controles aangemaakt door inspecteurs
  • Verkrijgen van informatie over een specifieke inspectie op basis van zijn identificatie
  • Verkrijgen van een volledige lijst van inspecteurs die aan de controle hebben deelgenomen
  • Voor elk type element (persoon, bedrijf, aangifte van werken of voertuigen) dat aan een controle werd toegevoegd, zijn verschillende bewerkingen mogelijk:
    • Ophalen van de lijst voor een type element (bv. alle personen die aan een bepaalde controle zijn toegevoegd)
    • Verkrijgen van de details (metadata) van een element dat aan een bepaalde controle is toegevoegd
    • Ophalen van opmerkingen die toegevoegd zijn door inspecteurs met betrekking tot een element dat is toegevoegd aan een bepaalde controle
    • Ophalen van de inhoud van documenten (foto's of pdf-bestanden) die aan een controle zijn toegevoegd

Opmerking: Het maken of wijzigen van controles kan alleen via de MyDIA-toepassing.

Doelpubliek

Alle services of toepassingen die de via de MyDIA-toepassing gecreëerde controlegegevens van de inspecteurs willen raadplegen en opvragen.

Integratievoorwaarden

De gebruiker moet over een toepassingscertificaat beschikken, aan te vragen via supportcertificates@smals.be.

De URN van de toepassing moet via het 'Uniek Dossier' toegevoegd worden aan de toegangsregels van de service.

Documentatie

Contact

Contact: ReuseOperational@smals.be

Maak deel uit van iets groters: join the ReUse movement

Vul de catalogus aan

Communicatie, kerndiensten, ondersteunende diensten, generieke IT-bouwblokken; het zijn allemaal business domeinen die je kunt verrijken met je eigen herbruikbare componenten, nuttig voor andere instellingen. Bovendien kunnen ze betrekking hebben op gebieden die we verder willen ontwikkelen zoals betalingen, rapportage, HR, enz.

Naar informatie en formulier

Word ambassadeur van het hergebruik!

Blader door de catalogus voor meer informatie over herbruikbare onderdelen. Praat met je werknemers en hun netwerken over de voordelen van ReUse.

Hoe meer bekendheid je geeft aan het ReUse-concept en de catalogus verrijkt, hoe meer je de voordelen ervan versterkt.

Volg ons!

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en events! Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Raadpleeg al onze nieuwsbrieven

Naar boven